Lokomotiva reprezentuje nejnižší výkonovou kategorii motorových lokomotiv z ČKD. Hlavní oblastí použití je doprava v průmyslových závodech a posun v malých železničních stanicích, kde není možné ve větší míře provádět opravy a údržby lokomotiv. Dosazen byl automobilový naftový motor Tatra 111 A. Jednoduchá obsluha, nenáročná údržba a dobré trakční vlastnosti předurčily tento pro velkou sériovou výrobu. Od roku 1957 do 1962 bylo vyrobeno 835 lokomotiv, které si objednaly ČSD, průmyslové podniky v ČSR, ale byly exportovány též do Egypta, Iráku, Indie, Číny, Albánie, SSSR a dalších zemí. Lokomotiva pochází z vlečky ČKD Naftové motory Praha-Smíchov.

T 211.0741 [ex ČKD Naftové motory Praha-Smíchov] 

 

Základní údaje

Výrobce: ČKD

Uspořádání dvojkolí: B

Maximální rychlost: 40 km/h

Jmenovitý výkon spalovacího motoru: 121 kW

Maximální tažná síla: 53 kN

Přenos výkonu: mechanický

Spalovací motor: T 111 A

Zásoby paliva: 350 l

Hmotnost: 22

Délka přes nárazníky: 7 240 mm

Minimální poloměr oblouku: 60 m